חדר רחצה שחור- עיצוב, פונקציונליות ואסתטיקה בשילוב מושלם

דף הבית » מגזין עיצוב פנים » עיצוב מקלחת » חדר רחצה שחור- עיצוב, פונקציונליות ואסתטיקה בשילוב מושלם

שירי שלום מעצבת פנים

|
תוכן עיניינים

להאזנה לחצו פליי:

 

כשמדברים על השפעת השחור, חשוב להבין עד כמה השחור תורם לתחושת האסתטיקה ולאווירה הייחודית אותה הוא מעניק לחלל. השחור מוסיף לעיצוב אווירה מודרנית, מותאמת לסגנון המינימליסטי או לסגנון תעשייתי. עיצוב חדר רחצה בצבע שחור הוא בחירה מדהימה ומודרנית.

חדר רחצה שחור - שירי שלום

הצבע השחור מעניק לחלל יוקרה ודרמטיות, ויוצר חלל מרשים ואלגנטי. הקווים הנקיים והעיצוב המודרני של מקלחת שחורה יעניקו לך הרגשה של ספא פרטי ומרווח להתרגעות וטיפוח. המגע של המים החמים והסבון בחלל אינטימי, מרהיב ויוצא דופן בייחודיותו יכולים ליצור חוויה מרגיעה ומפנקת במיוחד עבורנו. עם זאת, עיצוב בשחור אינו פשוט כפי שנראה במבט ראשון, ונדרשים עבורו חומרים מתוחכמים וקלים לתחזוקה, שימוש מדוייק ותכנון גאוני. נסו להקפיד על כללי המפתח בעיצוב בשחור ועיקבו אחרי המעצבת בשחור.

שירי שלום - מעצבת פנים
המעצבת בשחור- שירי שלום | צילום : כפיר זיו

טיפים לעיצוב חדר רחצה שחור

עיצוב חדר רחצה שחור הוא אתגר מרתק שיכול ליצור תוצאות מדהימות. הנה מספר טיפים ורעיונות שיכולים לעזור לכם לעצב חדר רחצה שחור בצורה מוצלחת.

בחרו חומרים ומשטחים בגוון שחור המשמשים כרקע לחדר הרחצה, ולא בהכרח לשימוש פונקציונלי. 

מה זה בעצם אומר? 

שנבחר באריחים, חלונות, גוון תקרה בגוון שחור. זה ייצור מראה אחיד ומרהיב בחדר הרחצה. בנוסף, ניתן לשקול שילוב של חומרים נוספים בגוונים שחורים במקומות אחדים כמו רצפת עץ שחורה, יחידת נגרות שחורה או מדפים דקורטיבים מתכתיים שחורים. את הכלים הסניטרים נעדיף לשלב דווקא בלבן או בגוונים אחרים.

למה? הם נמצאים בשימוש יומיומי (זוכרים שאמרנו פונקציונלי? אז זו בדיוק הכוונה), הם באים במגע עם מים, משחות שיניים, סבון וחומרי רחצה שמשאירים משקעים ובולטים על השחור. כל זה יוצר תחזוקה לא פשוטה ומצריך מאיתנו לנקות שוב ושוב… אבל למי יש זמן לזה? מבטיחה שאגיע לתחזוקה בעיצוב חדר רחצה שחור, ממש תכף.

שילוב צבעים נוספים- על מנת למנוע אווירה קשה או  בלתי מעודנת בחדר הרחצה, חשוב לשלב גוונים נוספים וליצור ניגודיות ואיזון. אעדיף לכלול פריטי סניטריה לבנים או אפורים עם השחור כדי ליצור מראה מתון ואלגנטי. ניתן גם להוסיף צמחייה או אקססוריז צבעוניים שישמשו כנקודת מאחז לעיניים.

עיצוב חדר רחצה שחור
עיצוב חדר רחצה שחור: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

מראה ואקססוריז

מראה היא פריט חשוב בחדר הרחצה, וניתן לייצר איתה עיצובים שונים ומיוחדים שיעמיקו את האפקט הדרמטי, יכפילו את התאורה ויגדילו את חדר הרחצה כולו. בנוסף, ניתן להוסיף אקססוריז שחורים, כמו מתלים, סבוניות, מגירות או תפסים למגבות.

עיצוב מקלחת
לעצב עד הפרט האחרון. מראות קצת אחרות עיצוב : שירי שלום | צילום : אורן עמוס

מחיצות זכוכית

ניתן לבחור עבור זכוכיות המקלחון מסגרת שחורה, כאשר זקוקים לטאצ' נוסף בשחור. אך אם חדר הרחצה כולו עטוף ברקע שחור, לכו על זכוכיות נקיות ללא מסגרת, כדי לתת לחדר רחצה מראה מודרני מאוורר ומרווח יותר. 

מגבות ושטיחים

כשחדר הרחצה מוכן וגמור, אני אוהבת לאבזר במגבות ושטיחים בגוון שחור עם דוגמאות גרפיות עדינות שמטשטשות לכלוך או אבק מצטבר ובכך משלימה את העיצוב השחור.

תאורה מתאימה

התאורה היא מרכיב מרכזי בעיצוב חדר רחצה שחור. 

יש לבחור תאורה פונקציונאלית לצד תאורה אמביינטית רכה ונעימה. חשוב ליצור תאורה אווירתית מרככת כללית, כמו תאורת לד נסתרת בתקרה צפה, מאחורי המראות ובתוך הארונות. נשתמש בתאורה טכנית יעילה יותר באזורים פונקציונלים כמו הכיור והמראה או אזור המקלחון והאמבטיה. מומלץ לבחור בתאורת LED בגוון חם, שתקנה אווירה מודרנית ומרהיבה אך גם ביתית ומזמינה. 

עיצוב חדר רחצה בשחור מוסיף יוקרה לבית, אבל חשוב לוודא שיש מספיק אור טבעי או תאורה מלאה במקום כדי למנוע הרגשה של אפלוליות או צפיפות. שכן, שחור ידוע כבולע אור. אז אל תשכחו! כשאתם קונים תאורה לחדר רחצה שחור, ציינו מול יועץ התאורה או המוכר בחנות התאורה, שמדובר בחדר רחצה שחור 🙂

עיצוב חדר אמבטיה בצבע שחור

השחור נחשב לצבע מפואר וחזק. בעיצוב המודרני, השחור נמצא בשימוש כמעט בכל עיצוב מודרני, לעיתים בצורה מועטה ובנקודות ספציפיות בחלל, כמו אביזרים, רהיטים או פרטים דקורטיביים. לעיתים, השימוש בשחור הוא דווקא נרחב יותר, ומשמש כרקע דרמטי ומעצים.

השחור נותן לחלל אווירה חזקה ומודרנית. הוא יכול ליצור ניגודיות מעניינת עם צבעים אחרים כמו לבן, שמנת או אפור, וליצור תחושת עומק וגובה בחלל. השחור יכול גם להוסיף גימורים יוקרתיים לעיצוב, כגון מתכות בגוון שחור או חלונות במסגרת שחורה. אם בחרתם בברזים שחורים, אני ממליצה לשלב דווקא חיפויי קירות בהירים יותר שיבליטו את הגוון השחור של הברזים שלכם, ויעניקו ניגודיות דרמטית ומחמיאה.

בעזרת שילוב הצבעים והחומרים הנכונים, השחור יכול לשדר אווירה של ספא וחדר שקט. לשם כך אני נעזרת בשילוב חומרים טבעיים כמו עץ או אבן, ותאורה עדינה ונעימה.

עיצוב שחור לאמבטיה

מהם כללי המפתח בעיצוב חדר רחצה שחור?

ניגודיות ומראה מאוזן

על מנת ליצור מראה מעוצב ונכון, נכלול חומרים שחורים בעלי טקסטורות עשירות ומעניינות, כמו שיש גרניט טבעי, אבן צפחה מחוספסת, עץ, בטון וזכוכית, וניצור גיוון בצבעים כדי לשמור על מראה עמוק ועשיר ולא מראה שטוח שבו הכל שחור חלק ונבלע אחד בשני. גם בבחירת ארון הכיור או ריהוט בעיצוב חדר רחצה שחור, נשמור על כלל הניגודיות. אם הכיור שלנו בהיר, נבחר בריהוט בגוון שחור עם קווים נקיים ומינימליסטיים. כך נשיג מראה מודרני ואלגנטי.

אבזור ואקססוריז

כדי לתת לחדר הרחצה טאצ׳ של שלמות,שימרו תמיד על כלל הניגודיות. אם הרקע הוא שחור נשתמש בברזים מנירוסטה או גוון אחר שאינו שחור, וניצור ניגוד עדין ואסתטי. אם חדר הרחצה הוא בהיר, השתמשו באביזרים בגוון שחור. כגון ברזים, מגבות, מחזיקי סבונים, אקססוריז ומדפים לאחסון.

צמחים

הוספת צמחיה יכולה להעניק לחדר רעננות וחיות. בחרו בצמחים שמתאימים לפנים הבית ואינם זקוקים לחשיפה רבה לשמש. לדוגמה: סנסיווריה, פוטוס זהוב, אגלונמה, דקל הבמבוקים, וזמיה שיכולים להתאים לחדר רחצה שחור ויכניסו בו חיים, קונטרסט ורעננות.

עיצוב שחור לאמבטיה - שירי שלום מעצבת פנים

איזה אריחים בוחרים בעיצוב חדר רחצה שחור?

בעיצוב חדר רחצה שחור, יש מספר טיפים לבחירת אריחים שחורים שיכולים להתאים באופן מושלם. 

הנה כמה אפשרויות מומלצות:

אריחי פורצלן שחורים

אז בגלל שזה בית, ואנחנו כן רוצים שהוא ירגיש כמו בית מלון, אבל עדיין יראה טוב ויהיה נוח לתחזוקה ושימוש לאורך זמן. אריחי פורצלן בגוון שחור הם בחירה נפוצה ואלגנטית. הם מגיעים במגוון גדלים וגימורים ויכולים ליצור מראה מודרני ומרשים. שלא פחות חשוב, קל לתחזוקה ושמירה.

אריחי אבן גרניט שחורה

אם אתם מחפשים מראה אורגני וטבעי, אריחי אבן שחורים יכולים להיות בחירה מוצלחת. הם מעניקים מראה ייחודי ואלגנטי לחדר הרחצה. נעדיף אותם בגימור מוברש שייראה טוב יותר לאורך זמן. כמובן, בנוסף לצבע האריחים, כדאי לשים לב גם לגימור, לעובי, הרוחב והאורך שלהם על מנת ליצור את המראה המדוייק שאתם חולמים עליו עבור עיצוב  חדר הרחצה השחור.

עיצוב חדר רחצה בשחור
עיצוב : שירי שלום | צילום : אורן עמוס

חדר רחצה שחור לא דורש יותר תחזוקה מכל חדר רחצה אחר

נכון שחשוב לשמור על ניקיון יומיומי בחדר רחצה שחור כדי למנוע את נראות הכתמים ופגיעה באסתטיקה הכללית שלו. אבל זה לא אומר שתנקו יותר. לכו לפי הכללים ותקבלו חדר רחצה שחור ומעוצב שדורש את אותה תחזוקה כמו חדר רחצה לבן, אפור, כחול, כתום או מה שבא לכם 🙂

כאשר מעצבים חדר רחצה שחור שקל לתחזק ולשמור עליו נקי לאורך זמן, יש כמה נקודות חשובות בבחירת החומרים.

היינו נועזים והחלטנו שהרקע והקירות בחדר הרחצה יהיו שחורים?

מהמם! נבחר בחומרים שחורים העמידים בפני לכלוך וקלים לניקוי, כגון אריחי פורצלן או אבן טבעית. שחור מאט עם טקסטורה לא חלקה ואטומה, יהיה קל יותר לתחזוקה ויטשטש סימני אבנית ושאריות מים. אריחים מבריקים יצריכו תחזוקה שוטפת גבוהה יותר מאשר אריחים מחוספסים או בגימור מאט. זה נכון לגבי כל צבע, לא רק שחור. ברגע שקרני האור פוגעות במשטח, הגלזורה שלו (שכבת הברק שעל המשטח) משקפת כל גרגיר, טיפת מים או שומן.

וכמובן שנעצב את החדר בצורה שתקל על תחזוקה יומיומית. לדוגמה, נתכנן מקלחון מרווח ונוח עם סגירה מלאה של זכוכיות למניעת בריחת מים אל מחוץ למקלחון.

חדר רחצה מעוצב
עיצוב : שירי שלום | צילום : אורן עמוס

איך מנקים חדר רחצה שחור?

נשים דגש על בחירת חומרי תחזוקה וניקוי יעילים, המתאימים לחומרים השחורים ואינם מזיקים למשטחים. נשתמש במטליות רכות, ומגבונים נטולי חספוס. נקפיד על תחזוקה יסודית פעם בשבוע, ננקה ונשטוף את החדר בקביעות, נפעיל מקורות איוורור לחדר. והסירו אבנית בזהירות עם חומרים מתאימים ולא כימיים, כמו חומץ טבעי. 

בא לכם עוד טיפים לעיצוב בשחור? לחצו כאן >> https://shirishalom.com/room-design/black-interior-design/

כותבת המאמר: שירי שלום מעצבת פנים

נעים להכיר, אני שירי שלום, מעצבת פנים ומוצר.
מאז שאני זוכרת את עצמי, אסתטיקה ועיצוב היו חלק ממני.
היום אני מגשימה חלום ועושה מה שאני הכי אוהבת. לעצב.
כשאני לוקחת פרויקט חדש, אם זו דירה, בית, אולם תצוגה, לובי, מסעדה, ספא או מלון, הכימיה שלי ושלכם חשובה לי מהכל.
מזמינה אתכם להצטרף לחווית עיצוב סוחפת ומקצועיות חסרת פשרות.

מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך
דילוג לתוכן