האם כדאי לקחת מעצבת פנים?

דף הבית » מגזין עיצוב פנים » מעצבת פנים » האם כדאי לקחת מעצבת פנים?

שירי שלום מעצבת פנים

|
תוכן עיניינים

בעבר העסקת מעצבת פנים נחשבה למותרות כלכלית. כיום, לעומת זאת, קבלת עזרה ממעצבת פנים נפוצה ומקובלת, ומאפשרת ללקוחות רבים יותר ליהנות מבתים פונקציונלים, מעוצבים שתוכננו על ידי בעלת מקצוע.

למה כדאי לקחת מעצבת פנים לתכנון הבית ולא לעשות לבד?

כשם שאינכם מכינים עבור עצמכם נעליים, או בונים לבד כלי רכב, גם בית הוא מרחב משרת המורכב מאינסוף גלגלי שיניים הנעים יחדיו. וכאשר גלגל אחד אינו תקין, השפעתו עצומה על שאר המרכיבים. למעצבת פנים מוכשרת יש יכולת תיאום וראייה שכבתית של כל התשתיות, הפונקציות והשימושים שנמצאים בחלל, וחיבור שלהם בצורה המיטבית. עיצוב הבית דורש זמן כדי לקבל החלטות תכנוניות ולבחור את הפרטים והפריטים השונים (ריצוף, מעקות, חלונות, דלתות, מטבח, נגרויות, תאורה, חיפויים ועוד).

מעצבת פנים מנחה את הקבלן בביצוע העבודה
מעצבת פנים מנחה את הקבלן בביצוע העבודה

חוסר הניסיון גורם לטעויות שיעלו לכם כסף וזמן יקר. לכן, התשובה לשאלה האם כדאי לקחת מעצבת פנים, היא וודאי! מעצבת הפנים היא מומחית בתחומה, וכאשר אנו פונים למומחה אנו מקצרים דרך שעלולה להתארך, להיתקל בטעויות ולהתייקר. בנוסף, התהליך עלול לגרום למתחים בין בני הזוג ובני המשפחה ולעומס נפשי, חוסר שעות שינה וקושי בקבלת החלטות. מומלץ להיעזר בייעוץ עיצוב פנים עם מעצבת פנים איכותית שתעשה לכם סדר בדברים, תכוון אתכם לבחירות  שמתאימות לכם תקציבית ועיצובית, תתרגם את הצרכים והדרישות שלכם לתכנון מדויק ותאפשר ביצוע במינימום טעויות.

רבים חושבים כי לקיחת השראה מתמונות באינטרנט, של בתים יפים, מספיקה בשביל ליצור בית מעוצב, כאשר האסתטיקה והיופי הם למעשה פועל יוצא של כשרון, לאחר עבודה מרובה על הדברים הבאמת חשובים בבית- השירותיות והפונקציונליות שלו.

פרטים רבותיי, פרטים…

נקודת התורפה של עולם הבנייה היא בחיבורים בין חומרים שונים. חיבור בין שיש לעץ, בין רצפה לקיר, בין גג לחזית, בין זכוכית לאריח ועוד…
כל אלו יוצרים מפגשים שמצריכים חשיבה ופתרונות מוקדמים, אחרת תמצאו את עצמכם בחלל מלא בהלבשות ופלסטרים. שם נמדד יופיו של הבית. יצירת נקודות החיבור בחוכמה, מצריכה נסיון עשיר, חשיבה ותכנון מקדים, וראייה כוללת של כל השימושים המעורבים, ולכן, כדאי לקחת מעצבת פנים.

עיצוב פנים מודרני לדירת גן

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.  צילום: אביב קורט

באיזה שלב בפרויקט כדאי להעסיק מעצב פנים?

מומלץ לבחור מעצבת פנים ולהיעזר בשירותיה עוד לפני רכישת הנכס, כבר בשלבי החיפוש וההתלבטויות. לרבים מלקוחותיי סייעתי וייעצתי לגבי הפוטנציאל של הנכס, התאמתו למשפחה ולתקציב הריאלי לבנייה או שיפוץ. מוזמנים ליצור קשר ולתאם פגישת ייעוץ. כאשר בפרויקט מעורבים כמה בעלי מקצוע (למשל, אדריכל לתכנון המעטפת, מעצב פנים לעיצוב החללים הפנימיים וסטייליסט לסידור הרהיטים והאביזרים), חשוב שיהיה שיתוף פעולה טוב בין כל הגורמים.

מה ההבדל בין אדריכל למעצבת פנים?

תחום האדריכלות ועיצוב הפנים נמצא יותר ויותר בקדמת הבמה, ואנשים רבים פונים לעזרה בעיצוב בית החלומות שלהם מתוך הבנה של החשיבות שביצירת חלל שנעים להם לחזור אליו בסוף היום או לארח בו משפחה וחברים.

לא פעם המפגש הראשון עם הלקוחות מתחיל בבלבול. האם אני זקוק לאדריכל או מעצב פנים? אני כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים. תהליך עיצוב פנים תקין מתחיל בפגישת ייעוץ מקיפה, מלאה בידע וכלים שיעזרו לכם לבחור את הנתיב המדוייק עבורכם. אבל רגע לפני פגישת הייעוץ שלנו, בואו נעשה קצת סדר בדברים…

אדריכל הוא בעל מקצוע מוסמך אשר מרכיב ומלווה את תוכנית הבנייה עצמה. תפקידו העיקרי בתחום הוא תכנון מבנים, כאשר הדגש הוא על מעטפת המבנה- חזיתות הבית, מבנה הבית, גג הבית, השתלבות המבנה החדש בסביבה ועוד. האדריכל אחראי על תיאום נושא הרישוי ועל הגשת התוכניות של הבית לוועדות התכנון והבנייה, עד לקבלת היתר הבנייה. במידה ואתם מתכננים בנייה או תוספות בנייה, אתם זקוקים לאדריכל שילווה את הפרויקט. אדריכל הוא איש מקצוע מורשה המוכר על ידי הרשויות. תוכלו לבחור באדריכל בעל תואר ראשון או הנדסאי אדריכלות, כאשר הנדסאי רשאי לתכנן מבנה עד 4 קומות.

מעצבת הפנים שירי שלום, ואדריכל השימור עידו שלום
מעצבת הפנים שירי שלום, ואדריכל השימור עידו שלום

מה תפקידה של מעצבת פנים בתכנון הבית?

מעצבת פנים תוציא תוכניות מסודרות ומתואמות, תכנון חלוקת החלל, מיקומי תשתיות אינסטלציה, חשמל ותאורה, מיזוג, חימום תת רצפתי, בית חכם, מערכת סולארית, חימום מים בגז ועוד…

מעצבת הפנים אמונה על משימת בחירת אביזרי הקצה, בחירת חומרים ויצירת מראה ייחודי שנתפר במיוחד עבורכם. בחירת בעלי מקצוע מתאימים, הכנת תוכניות וכתבי כמויות לתמחור הפרויקט, והפנייה לספקים השונים. בנוסף, מעצבת פנים תסייע להגדרת תקציב ועמידה בו. במהלך הבנייה או השיפוץ המעצבת תעקוב אחרי התקדמות התהליך וטיב עבודתם של בעלי המקצוע.

חשוב לדעת- שיתוף פעולה מוצלח בין האדריכל למעצבת הפנים הכרחי כבר מתחילת התהליך כדי להביא להשגת כל היעדים בתכנון הבית. כאשר כל אחד נותן את נקודת מבטו על המבנה- חוץ ופנים, הלקוח מקבל את התוצאה הנכונה והמיטבית עבורו. עם חלוקת סמכויות נכונה השילוב אינו אמור לעלות יותר. במידה ושיתוף הפעולה קורה מתחילת תכנון הפרויקט יחסך לכם לא מעט כאב ראש והוצאות מיותרות. במידה ותשכילו לקחת מעצבת פנים כבר מתחילת התכנון, תוכלו לחסוך לא מעט כסף עבור תשלום לאדריכל על תכניות שמבצעת מעצבת הפנים בכל מקרה, ומתמחה בהם. כגון חשמל ותאורה, נגרות, אינסטלציה, מיזוג, ריצוף, פריסת קירות , הנמכות ועוד.

אדריכלים ואדריכליות רבים נעזרים בפגישות הייעוץ שלי לשיפור התכנון הפנימי של הבתים אותם הם מתכננים. הליווי דיסקרטי לחלוטין, ומעניק ללקוחותיהם ערך מוסף תכנוני של מעצבת פנים מנוסה. אם גם אתם אדריכלים שזקוקים לעזרה תכנונית בעיצוב פנים, מזמינה אתכם להצטרף למעגל לקוחותיי האדריכלים >> לחצו כאן

שירי שלום מעצבת פנים
פגישת ייעוץ עם המעצבת שירי שלום

למה חשוב לקחת מעצבת פנים בראשית תכנון הבית?

משפחות רבות גילו בשלב מאוחר מדי שהפרויקט שתוכנן אינו בדיוק מה שרצו או מה שדמיינו לעצמם בהתחלה. בבתים רבים בהם לא נלקחה מעצבת פנים בתחילת התכנון חסרים פתרונות לצרכים ראשוניים בבית. בשלב זה מעצבת הפנים צריכה לתכנן מחדש, דבר שלוקח זמן וכסף. שללא יוצא מן הכלל, יכול היה להיחסך ולהניב את השקעתו אם היה מתוכנן נכון.

בפגישות הייעוץ שלי, אני נתקלת לא פעם בבתים שבהם "לא היה תקציב לקחת מעצבת", אך הנזק לבסוף עולה על שכר הטרחה. את הזמן שהושקע לא ניתן להשיב. ולעיתים יש לפנות ולהרוס אלמנטים חדשים, כדי לבצע את ההתאמה המיטבית.

לסיכום, הזול הוא היקר.

אל תתפתו לחשוב שאפשר לבד ותסכנו דבר כל כך חשוב כמו הבית שלכם.

קחו מישהו לרוץ איתו, בעל מקצוע משופשף, למוד טעויות, מנוסה ומיומן. שינתב אתכם בדרך אל בית החלומות שלכם, וישמור עליכם מטעויות.

מזמינה אתכם להיעזר בפגישת ייעוץ מכינה לשיפוץ הבית, שתפרוס בפניכם את כל מה שיש לקחת בחשבון, תעשה סדר בראש, בסגנון ובתקציב.

כותבת המאמר: שירי שלום מעצבת פנים

נעים להכיר, אני שירי שלום, מעצבת פנים ומוצר.
מאז שאני זוכרת את עצמי, אסתטיקה ועיצוב היו חלק ממני.
היום אני מגשימה חלום ועושה מה שאני הכי אוהבת. לעצב.
כשאני לוקחת פרויקט חדש, אם זו דירה, בית, אולם תצוגה, לובי, מסעדה, ספא או מלון, הכימיה שלי ושלכם חשובה לי מהכל.
מזמינה אתכם להצטרף לחווית עיצוב סוחפת ומקצועיות חסרת פשרות.

מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך
דילוג לתוכן