טיפים ורעיונות לעיצוב חדר שינה

דף הבית » מגזין עיצוב פנים » כל הפוסטים » טיפים ורעיונות לעיצוב חדר שינה

שירי שלום מעצבת פנים

|
תוכן עיניינים

שליש מחיינו מועבר בשינה. במהלך שעות השינה שלנו קורים תהליכים חשובים לתפקוד ובריאות גופנו, שישפיעו רבות על מצב הרוח ועל אורח החיים שלנו. שינה היא למעשה מצב פיזיולוגי, הבנוי במחזוריות. התגובות שלנו לגירויים ולפעילות בזמן שינה הינן פחותות יותר מאשר כאשר אנחנו ערים. השינה שלנו לרוב מושפעת מפעילותנו במהלך היום. ומה שמדהים הוא שהידע על השינה שלנו נמוך יחסית."

חדר שינה מעוצב

עיצוב חדר שינה: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

במספר צעדים פשוטים ניתן לחולל שינוי שישפיע באופן מיידי על התחושה ועל איכות השינה, ועל כן מדובר בהזדמנות מעולה לעצב מחדש את החדר ע"פ האישיות שלכם ועם שימת דגש על עקרונות בסיסיים של עיצוב הרמוני שמתכתב בצורה מושלמת ובהתאם לכך משדרג את העיצוב הכללי של החדר. אספתי עבורכם רעיונות לעיצוב חדר שינה ומספר טיפים מנצחים.

אז איפה מתחילים? 8 טיפים לעיצוב חדר שינה


טיפ מס' 1: שינה איכותית מושפעת מתאורה מדוייקת

בשעות בהן אנו מבלים בחדר השינה לפני שנכנסים למיטה ונרדמים, חשוב לעמעם את האורות ולאפשר למוח שלנו לקלוט כי אכן מדובר בשעות הדמדומים ולעבור למצב רגיעה. זה עוזר להכניס אותנו לשינה ומאפשר למלטונין, ההורמון שאחראי על שינה איכותית ונקרא גם "הורמון החושך" לזרום בגוף ולהכניס את הגוף למצב שינה.

לכן, אבחר לתכנן בחדר שינה מספר מצבים של תאורה המותאמים למצבים שונים כמו התארגנות, שמצריכה תאורה טובה ונעימה המאפשרת התמצאות והתארגנות בערב לקראת השינה או בבוקר לקראת היום שלנו. הירגעות, עיצוב חדר שינה עם תאורה מעומעמת שאינה מסנוורת, המאפשרת הירגעות, אינטימיות והכנה למצב של שינה, או חושך מוחלט שהוא חיוני לשינה טובה ותלוי במספר גורמים, איכות ההצללה של החלונות ואפשרות לכיבוי נגיש מהמיטה. כמו כן, אור בהיר ממנורות, מטלפונים ניידים וממסכי טלוויזיה צריך להיות מכובה.

עיצוב חדר שינה

עיצוב חדר שינה רך ורומנטי: שירי שלום | צילום : אביב קורט

טיפ מס' 2: הנוחות היא המפתח לחדר שינה מעוצב

בכל תכנון חדר שינה נתכנן מיטה המותאמת לגודל החדר, ומאפשרת מעברים מרווחים ונוחים. המפתח לחדר שינה נוח וחלומי, טמון קודם כל בנוחות שלכם, ולכן את  בחירת המיטה שלכם רק אתם יודעים לעשות. האם אתם מעדיפים מזרון רך או קשה? מיטה רגילה או מתכווננת? נוחות המיטה תשפיע רבות על איכות השינה שלכם. בעיצוב פנים לחדר שינה נשתמש בטכנולוגיות המתקדמות המוצעות כיום בשוק, למזרונים ומיטות המאפשרות איכות שינה מירבית.

טיפ מס' 3: איך המיטה שלכם ממוקמת?

המיטה היא האלמנט החשוב ביותר בחדר השינה. המיקום שלה הוא קריטי לאיכות השינה ולזרימה האנרגטית בחדר. לפי הפנג שואי, אסור למקם את המיטה בקיר שבו נמצאת הדלת, אלא בקיר שממול – מצד אחד חשוב שתוכלו לראות את דלת הכניסה מהמיטה, כדי להגביר את תחושת הביטחון והיציבות, אך עם זאת יש לדאוג שהיא לא תהיה בדיוק מול הדלת. בנוסף, חייבים לדאוג לראש מיטה, שעל פי הפנג שואי מספק תחושת תמיכה בחיים. עדיף שראש המיטה יהיה מעץ ולא מסורגי ברזל, שיוצרים תחושה של כלא.

טיפ מס' 4: מעברים נוחים בחדר שינה קטן

מקמו את המיטה בחדר כך שיישארו מעברים נוחים משלושת צידי המיטה, וראש המיטה מוצמד לקיר. שמרו על מעברים מינימליים של 70 ס"מ משני צידי המיטה לפחות. ומעבר של 90 ס"מ בין רגלי המיטה לקיר. במידה ורגלי המיטה נמצאות מול ארון, יש לשמור על מעבר מינימלי של 110 ס"מ כדי לאפשר פתיחה נוחה של הדלתות, ומעבר חופשי גם כאשר אחת מדלתות הארון פתוחה.

טיפ מס' 5: אל תמקמו את המיטה מול חדר הרחצה

מכירים את זה שאחד מבני הזוג קם בלילה לשירותים, מדליק את האור, אתם מסונוורים והלכה לכם השינה? מלבד תכנון תרחישי תאורה מתאימים, חשוב לא למקם את דלת חדר הרחצה מול המיטה, כדי להימנע מהמצב שתיארתי כאן.

טיפ מס' 6: אל תשכחו להשקיע בטקסטיל

בעיצוב חדר שינה אמליץ לבחור מסגרת מיטה הניתנת בקלות לניקוי, זאת מהסיבה שאנו מבלים שעות רבות בשינה ובשעות האלו הגוף שלנו נושם את חלקיקי האבק ובקטריות המצטברות בחדר באופן טבעי. בחירת מיטה המרופדת בבד דוחה בקטריות, או מחומר טבעי תשפיע ישירות על איכות השינה שלנו ועל בריאותנו. הימנעו מבחירת מסגרת מיטה המרופדת בבדים שסופגים וצוברים אבק, למען בריאותכם ואיכות החיים שלכם. העדיפו מיטה העשויה חומר טבעי כגון עץ.

גם למצעים יש השפעה עצומה על איכות השינה ובחדר שינה מעוצב, נעדיף מצעים איכותיים מבדים טבעיים בלבד כדוגמת במבוק, כותנה או פשתן.  את גווני המצעים נבחר בהתאם לעיצוב הייחודי שנבנה עבורכם, ולצבעים שיאפיינו את עיצוב הבית שלכם.

עיצוב דירת גן

ראש ומסגרת מיטה מעץ. עיצוב פנים : שירי שלום | צילום : אביב קורט

טיפ מס' 7: חלומות ממוזגים ונעימים

בעיצוב חדר שינה נקפיד לתכנן לפחות חלון אחד, מרווח המאפשר אוורור וכניסת אור טבעי אל החדר. זרימת אוויר נקי אל החדר חשובה ומבטיחה סירקולציה ואנרגיה נקיה ונעימה יותר. בנוסף, חשוב לדאוג למיזוג ראוי ולבקרת אקלים במהלך הלילה כולו, שתבטיח איכות שינה נעימה וחלומית.

טיפ מס' 8: אחסון נכון בחדר שינה מעוצב- משנה את כל הסיפור

במהלך היום אנו מתרוצצים בין עשרות המשימות והעיסוקים שלנו, דעתנו מוסחת ורמת האנרגיה אוזלת ככל שהיום מגיע אל קיצו. כאשר אנו מגיעים אל חדר השינה שלנו בקיצו של יום, חשוב להיכנס לחלל שהוא מסודר, מאורגן ושמקומות האחסון שלו אינם יוצרים "רעש ועומס". לכן, בעיצוב חדר שינה יש לבחור ארונות ורהיטים מאחסנים שהינם בעלי חזית נקייה ואטומה, שמסתירה את העומס אותו הם מכילים. סגרו את דלתות הארון לפני השינה, והשאירו חדר מסודר ומאורגן.

עיצוב פנים חדר שינה

לא תאמינו כמה השפעה יש לסדר וארגון על המוח שלנו ועל איכות השינה. עיצוב פנים: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

אז מדוע חשוב להתייחס בעיצוב הבית אל חדר השינה שלנו, ואיך הוא ישפיע על איכות השינה?

לעיצוב של החדר יש השפעה אדירה על איכות השינה, וזאת בשל אי סדר ואיזון שמקשה מאוד על היכולת להירדם. בבואנו לעצב את חדר השינה חשוב לקחת בחשבון את מידות החדר. במידה ומדובר בחדר קטן יחסית, העדיפו לנקוט בקו מינימליסטי ככל האפשר מתוך מטרה ליצור מרחב מאוזן ונעים לשהייה.

במידה ומדובר בחדר גדול, ניתן לרכוש בהתאם למידות מדויקות פריטים פונקציונאליים ומעוצבים המשתלבים האחד בשני אשר יחדיו יוצרים מרחב של רוגע ושקט ותואמים את טעמכם האישי. מאחר וחדר השינה הוא המקום האחרון אליו אנו מגיעים בסוף היום, חשוב ליצור חדר שינה מאוזן מבחינת הצבע אבל גם נעים מבחינת הפריטים, כל זאת מתוך מטרה ליצור בסופו של דבר איכות שינה משופרת המבוססת על אפס הסחות דעת.

חלומות פז,

כותבת המאמר: שירי שלום מעצבת פנים

נעים להכיר, אני שירי שלום, מעצבת פנים ומוצר.
מאז שאני זוכרת את עצמי, אסתטיקה ועיצוב היו חלק ממני.
היום אני מגשימה חלום ועושה מה שאני הכי אוהבת. לעצב.
כשאני לוקחת פרויקט חדש, אם זו דירה, בית, אולם תצוגה, לובי, מסעדה, ספא או מלון, הכימיה שלי ושלכם חשובה לי מהכל.
מזמינה אתכם להצטרף לחווית עיצוב סוחפת ומקצועיות חסרת פשרות.

מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך
דילוג לתוכן