מה ההבדל בין עיצוב פנים והום סטיילינג – כל המידע שצריך לדעת

דף הבית » מגזין עיצוב פנים » עיצוב פנים » מה ההבדל בין עיצוב פנים והום סטיילינג – כל המידע שצריך לדעת

שירי שלום מעצבת פנים

|
תוכן עיניינים

פעמים רבות אני נתקלת בבלבול לגבי תחומי עבודתה של מעצבת פנים והום סטיילינג. מעצבת פנים אינה סטייליסטית, ייתכן שהיא ניחנה גם בכשרון הזה, אך עבודת הסטיילינג היא הליטוש הסופי בסיומו של פרוייקט ארוך שכולל עוד הרבה מעבר.

עיצוב פנים הוא תחום שנושק לאדריכלות

אדריכל מתכנן מבנה ומעטפת, ביחד עם הקונסטרוקטור. מטפל ברישוי והיתר אל מול הרשויות. אדריכלים רבים אינם מוצאים עניין בעיצוב פנים, ומעדיפים לתכנן ערים, תכניות מתאר או מבנים ציבוריים למשל. חלק מהאדריכלים העוסקים בתכנון בתים פרטיים הם גם מעצבי פנים מוכשרים שעושים זאת ברצון.

עיצוב פנים וסטיילינג: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

מה עושה מעצבת פנים?

מעצבת פנים אמונה על התכנון המלא של הבית, על הקירות, על שטחי החוץ והעיצוב שלהם, תכנון הגג, חלוקת הקירות הפנימית של הבית, מיקומי החלונות, הבריכה ועוד… מעצבת פנים תוציא עבורכם את התכניות המקצועיות לשיפוץ או בניית הבית, לאחר תכנון מוקפד של כל חלקי הבית.

סט תכניות משורטט ומקצועי ממעצבת פנים ימנה תכנית הריסה, בינוי, תכנית חשמל, תאורה, אינסטלציה, הנמכות תקרה, ריצוף, פריסות חללים רטובים, פרטי נגרות ומסגרות, בחירת חומרי הגמר ושילובם בעיצוב הבית, ועוד…

מעצבת פנים מנוסה ומקצועית תלווה את השיפוץ או הבניה בפיקוח עליון, תמצא פתרונות לבעיות שיעלו בהמשך הדרך מול הקבלן, תדע לנהל את הזמנים ואת הפרוייקט ביד רמה עד סופו. אז אחרי שהשלד מוכן, הקירות והתקרה בנויים וגמורים עם שפכטל וצבע, חדרי הרחצה מוכנים אחרי עבודות אינסטלציה, חשמל, איטום וגמרים, ומותקנים בהם האסלה, המקלחון וארון הכיור בהתאמה. אז, רק אז מגיע החלק של ההום סטיילינג.

עיצוב מטבח

עבודת עיצוב ללא סטיילינג, מטבח בסיום התקנות נגרות, שיש ומכשירי חשמל.
עיצוב: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

אז מה זה בעצם הום סטיילינג? – יותר נכון להגיד הלבשת הבית

כשאומרים הום סטיילינג הכוונה היא להלבשה של הבית. רהיטים, מנורות, שטיחים, וילונות ואקססוריז. הריהוט והתאורה הם החלקים הראשונים והגדולים ביותר בהלבשת הבית. עיצוב קירות כח, נגרויות בהתאמה אישית, משלימים את הלבשת הבית. נכניס רוך וחום על ידי שימוש בבדים וטקסטיל בוילונות ושטיחים. לאחר שהבית גמור ומוכן, מרוהט ונקי, מגיע הפיניש שבו מפיחים קסם בבית וגורמים לו להרגיש כמו בית אמיתי עם חיים ושמחה. חפצי אמנות, ציורים, כדים, קערות לפי בחירה מוקפדת, יעטרו את השולחנות, השיש, ברחבי הבית.

מה ההבדל בין הום סטיילינג לעיצוב פנים?

ההבדל בין עיצוב פנים וסטיילינג או הלבשת הבית  הוא שעיצוב פנים עוסק בתכנון הבית מתחילתו ועד סופו, לעומתו סטיילינג מתרכז בשלב הסופי של הבית שכולל את החפצים הניידים והדקורטיביים שאנו מכניסים אליו. הום סטיילינג אינו מצריך בעלי מקצוע שונים בבית, למעט מתקינים שקודחים ותולים, ואם אתם יודעים לעשות זאת לבד- מה טוב.

הבדל נוסף בין הום סטיילינג לעיצוב פנים הוא שסטיילינג ניתן לשנות בכל זמן ובכל שלב, הוא אינו קבוע. ניתן לגוון או להזיז את חפצי הנוי והאקססוריז לפי מצב הרוח, אם מארחים או מסדרים מחדש את הבית.  בהתאם לטרנדים והמגמות המשתנים בעולם הסטיילינג והקולקציות המשתנות בחנויות להלבשת הבית. כך שהום סטיילינג הוא בדיוק כמו שנענוד על עצמנו תכשיט או צעיף כדי להוסיף גיוון, לתת נגיעה של סטייל.

נגיעה של סטייל שאינה קשורה למבנה הדירה בהכרח.
עיצוב: שירי שלום | צילום : אורן עמוס

איך יודעים אם צריך מעצבת פנים או הום סטיילינג?

אז הבנו מה עושה מעצבת פנים, ומה עושה מלבישת בתים.

אבל מה אתם בעצם צריכים?

אם אתם זקוקים לשבירת קירות, תכנון מחודש של החדרים, שיפוץ הבית, שינויים בחשמל, תאורה, שיפוץ חדר רחצה, החלפת מטבח, תכנון נגרויות בהתאמה לחשמל ואינסטלציה, ואם המכלול של הדברים שאתם צריכים דורש עבודות לבעלי מקצוע מומחים- אתם צריכים מעצבת פנים.  אם אתם זקוקים לשינוי צבעים וריענון הרהיטים או האקססוריז, הוספת כריות, וילונות או ספריה יפה- אתם זקוקים להום סטיילינג.

ובנימה אישית, אני אוהבת לעצב מ-א׳ ועד ת׳, להשתלב בכל הפרטים התכנוניים, האדריכליים, הקונסטרוקטיבים, של הבית. אני בכל אינטרפוץ, בכל חיפוי, פאנל ולוח מקשים. בכל כורסה, בכל וילון ובכל עציץ. לעיצוב מודרני, נקי וייחודי, מזמינה אתכם לחווית עיצוב ייחודית ושונה.

שלכם,
שירי שלום

כותבת המאמר: שירי שלום מעצבת פנים

נעים להכיר, אני שירי שלום, מעצבת פנים ומוצר.
מאז שאני זוכרת את עצמי, אסתטיקה ועיצוב היו חלק ממני.
היום אני מגשימה חלום ועושה מה שאני הכי אוהבת. לעצב.
כשאני לוקחת פרויקט חדש, אם זו דירה, בית, אולם תצוגה, לובי, מסעדה, ספא או מלון, הכימיה שלי ושלכם חשובה לי מהכל.
מזמינה אתכם להצטרף לחווית עיצוב סוחפת ומקצועיות חסרת פשרות.

מוזמנים לשתף:

כתבות נוספות העשויות לעניין אותך
דילוג לתוכן